Jeśli wypowiadamy słowo Google, możemy być niemal pewni, że większość osób będzie, wiedzieć co to jest. Wyszukiwarka Google towarzyszy nam niemal każdego dnia. Kto z nas dziś nie korzysta z dobrodziejstw internetu, nie robi zakupów online i chętnie nie zagląda na szybkie strony internetowe. Obecnie w internecie, można nie tylko kupować, szukać informacji, czy rozrywki, ale nawet skorzystać z porady lekarskiej.

Dlatego też tak potężne narzędzie warto wykorzystać do rozpowszechnienia, podniesienia prestiżu i promocji swojego biznesu. Google Ads w ciągu ostatnich lat wiedzie prym wśród systemów reklamowych, jest to narzędzie chętnie wykorzystywane o bardzo szerokim zasięgu.

Google Ads (Google Adwords) kluczowe informacje

Jest to system reklamowy stworzony przez Google, co ciekawe został on wprowadzony już w 2000 roku, czyli 20 lat temu, a jego popularność stale rośnie i coraz więcej osób decyduje się na wykorzystywanie tej formy reklamy. Niewątpliwie na jego wysoką popularność rzutuje fakt, że jest to działanie, które możemy wdrożyć w zasadzie z dnia na dzień. Czas realizacji konkretnych celów jak np. zwiększenie sprzedaży, czy samego ruchu na stronie jest dość szybki, dlatego też system ten jest chętnie wykorzystywany w okresie zwiększonej sprzedaży na stronach internetowych.

System reklamowy Google Ads działa na zasadzie wyświetlania tzw. linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google, jak również kooperatywnych stronach www, które współpracują z Google na podstawie programu Google AdSense.

Typy kampanii stosowanej w Google Ads
Na podstawie miejsca, gdzie będzie wyświetlała się reklama, naszej strony www ,można dowolnie korzystać z następujących jej typów:

  • kampanie w sieci wyszukiwania- najczęściej spotykane reklamy w tej sieci to reklamy tekstowe,
  • kampanie w sieci reklamowej
  • kampanie produktowe
  • kampanie wideo
  • kampanie promujące aplikacje
  • kampanie SMART

Google Ads daje ogromne możliwości, biorąc pod uwagę rodzaje reklam, jakie można za jego pomocą zastosować. Wyróżniamy takie rodzaje jak:

  • reklamy tekstowe w wyszukiwarkach, są skoncentrowane na frazach kluczowych, dzięki temu pokazują się w wynikach wyszukiwania, po wpisaniu konkretnego zapytania w wyszukiwarce
  • reklamy o charakterze „tylko połączenie” z przeznaczeniem na urządzenia mobilne, umożliwiają za pomocą jednego kliknięcia, nawiązać połączenie telefoniczne
  • reklamy produktowe, charakteryzują się wyświetlaniem zdjęć produktów wraz z ich ceną na samej górze w wynikach wyszukiwania, niezależnie od słów kluczowych. Szczególnie polecane, jeśli posiadasz stronę internetową, za pośrednictwem, której prowadzisz sprzedaż
  • reklamy dynamiczne DSA, z pozoru bardzo podobne do reklam tekstowych, jednak oprócz wyglądu mają jedną zasadniczą różnicę, ponieważ reklamy DSA potrafią zareagować nawet na bardzo skomplikowane i długie pytania wpisane w wyszukiwarkę. Jeśli twoja strona www to sklep online lub blog, zawierający dużo treści, to z pewności reklama DSA będzie tutaj najlepszym wyborem
  • reklamy wideo, tego typu reklamy można emitować na kanałach YouTube, oddziałując tym samym na potencjalnego klienta dźwiękiem i obrazem, skłaniając go do odwiedzenie naszej strony internetowej
  • reklamy elastyczne w sieci reklamowej
  • reklama banerowa

Kampanie Google Ads stale zyskują na popularności, jest to niewątpliwie narzędzie, które w krótkim czasie pozwala na osiągnięcie naprawdę pozytywnych wyników, a koszty, które poniesiemy, szybko przełożą się na zyski. Możemy ją prowadzić zarówno samodzielnie, jak również przy pomocy firm projektujących strony www i sklepy internetowe.

Materiał partnera