Zapewnienie sobie widoczności w Internecie stanowi w obecnych czasach nierozerwalny element rzeczywistości biznesowej. Nawet najlepszy produkt i doskonała obsługa klienta nie zapewnią firmie sukcesu, jeśli jej znalezienie w wyszukiwarce stanie się zbyt trudne dla potencjalnych kupujących.

Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach jest szeregiem strategicznych działań, mających na celu wykorzystanie algorytmicznych mechanizmów Google, aby strona danej firmy osiągnęła maksymalnie wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, w odpowiedzi na wpisane przez użytkownika słowa kluczowe.  Jest to niezwykle ważne w procesie sprzedaży, gdyż zdecydowana większość użytkowników ogranicza swoje poszukiwania do pierwszych wyników pokazywanych przez Google. Pojawienie się na nich powinno być pierwszym celem każdego przedsiębiorstwa na drodze do zdobywania nowych klientów. Odpowiednio pozycjonowana strona internetowa może przynieść firmie gigantyczne zyski.

Etapy procesu pozycjonowania strony
Usługi SEO opierają się na kilku najważniejszych etapach, ukierunkowanych na wyszukiwanie błędów technicznych oraz proponowanie i wdrażanie nowych rozwiązań.

Kluczowe jest przeprowadzenie tzw. audytu SEO. Jest to analiza techniczna strony www, polegająca na konfrontacji aktualnego stanu strony z wymogami wyszukiwarek. Po audycie SEO firma trafia pod opiekę specjalistów, którzy zalecają wprowadzenie zmian lub inspirują do podjęcia zupełnie nowych inicjatyw. Niezwykle ważną częścią całego procesu jest copywriting. To właśnie za pomocą tekstów wykorzystujących słowa kluczowe, pozycjonowanie stron www w Google jest w ogóle możliwe.

Dalsze etapy polegają na prowadzeniu analiz skuteczności prowadzonej strategii i tworzeniu raportów, które w bezpośredni sposób pokazują namacalne efekty zabiegów SEO. Na tym etapie często pojawia się konieczność optymalizacji przyjętych rozwiązań oraz wprowadzenie poprawek, dzięki czemu efekt końcowy całego procesu jest pozbawiony przypadku i dopracowany w najmniejszym szczególe. Konsulting, jako ostatni etap kompleksowej usługi SEO, jest długoterminowym wsparciem przedsiębiorcy opartym na doradztwie i elastycznym podejściu do zmieniających się okoliczności biznesowych.

Czy pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach Google jest naprawdę konieczne?
Walka o wysokie miejsca w wyszukiwarce jest uzasadniona, gdyż zapewniają one większą liczbę odwiedzin, a co za tym idzie więcej potencjalnych klientów. Biorąc pod uwagę fakt, że Google koncentruje na sobie prawie 95% ruchu w Internecie, wiele firm (szczególnie tych działających w obszarze e-commerce) za niezbędne uważa zwiększanie własnej widoczności, dostosowując się do wymogów tej jednej wyszukiwarki. Pewne jest, że optymalizacja strony internetowej jako element działań usługi SEO pozwoli firmie wyprzedzić konkurencję i zapewnić sobie wysoki współczynnik konwersji. W obecnych czasach usługi SEO oraz pozycjonowanie stron www w Google przestały być zatem rekomendacją, a stały się biznesową koniecznością.

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl