Klatka piersiowa to partia mięśni, którą każdy trenujący na siłowni chciałby możliwie jak najbardziej rozbudować. Aby to się udało, podczas treningu należy przestrzegać kilku zasad oraz wykonywać ćwiczenia, które w maksymalnym stopniu angażują mięśnie piersiowe. Jak więc zaplanować trening, który skutecznie wzmocnić klatkę?

Ćwiczenia na klatkę piersiową
Istnieje kilka popularnych ćwiczeń, które pozwalają rozbudować klatkę. Większość z nich można z powodzeniem wykonywać zarówno w domu, jak i na siłowni. Warto przy tym pamiętać, że najważniejszą rzeczą jest odpowiednia technika. Bez niej nawet najlepsze ćwiczenie nie przyniesie rezultatów, a w niektórych przypadkach może przyczynić się do powstania poważnej kontuzji.

Wyciskanie sztangi na ławce leżąc
Jest to zdecydowanie najpopularniejsze i jedno z najbardziej efektywnych ćwiczeń. Podczas jego wykonywania mięśnie piersiowe mogą zostać zaangażowane nawet w 100%. Aby poprawnie wykonać wyciskanie, należy chwycić sztangę szerzej niż rozstaw ramion, mocno ściągnąć łopatki i pośladki, a następnie zacząć opuszczanie sztangi do klatki piersiowej. Następnie trzeba wypchnąć sztangę ku górze. Ruch powinien być płynny i kontrolowany. Wielu trenerów personalnych chwali skuteczność tego ćwiczenia i zapewnia, że jest ono najlepszą drogą do zbudowania klatki.

Krzyżowanie linek wyciągu górnego
To ćwiczenie zwykle wykonuje się pod koniec treningu, aby dopompować mięśnie piersiowe. Poprawna technika polega na stanięciu w rozkroku i wypięciu klatki piersiowej. Następnie należy chwycić rączki wyciągu, wykonać wdech i ruchem po łuku poprowadzić dłonie ku sobie tuż pod klatką piersiową. Zaangażowanie mięśni przy poprawnym wykonaniu ćwiczenia to około 94%.

Pompki
Ćwiczenie, które swoją ogromną popularność zawdzięcza temu, że można je wykonywać praktycznie wszędzie. Niezależnie od rodzaju pompek, bardzo ważne podczas ich wykonywania jest zachowanie neutralnej krzywizny kręgosłupa. Chodzi głównie o to, aby w pozycji wyjściowej wyeliminować krzywiznę w odcinku lędźwiowym poprzez lekkie podwinięcie miednicy pod siebie. Oprócz klatki, pompki rozwijają także mięśnie ramion oraz stabilizatory.

Aby dowiedzieć się więcej na temat treningu klatki piersiowej, warto odwiedzić https://www.pawelgluchowski.pl/blog/trening/efektywny-trening-klatki-piersiowej Na stronie można lepiej poznać sposób pracy mięśni klatki piersiowej oraz sprawdzić, jakie ćwiczenia oprócz trzech wymienionych powyżej są warte wykonywania.

Materiał partnera