W sobotę, 16 czerwca stowarzyszenie „Wrota Mazur” zaprasza na I Rodzinny Piknik Kolejowy „Pociąg do Lidzbarka”. Główną atrakcją imprezy będzie oczywiście szynobus kursujący tego dnia na trasie Działdowo-Płośnica-Lidzbark-Lidzbark Miasto. Pierwszy wyjedzie z Działdowa o godz. 10.00. W tym samym czasie w parku przy dworcu Lidzbark Miasto rozpocznie się piknik.

- Zaczynamy w Działdowie o godzinie 10.00. Przez całą sobotę proponujemy 5 przejazdów do przystanku Lidzbark Miasto oraz dodatkowo dwa przejazdy między Dworcem Głównym i dworcem Miasto w Lidzbarku. Bilety można nabyć w siedzibie naszego stowarzyszenia przy ulicy Nowy Rynek 2. Istnieje też możliwość zarezerwowania ich przez internet oraz zakupu oferty „pociąg + kajak”, czyli przyjechania do naszego miasta pociągiem oraz wynajęcia kajaka na spływ rzeką Wel. Zapewniamy powrót z Chełst do przystanku Lidzbark Miasto i skomunikowanie z pociągiem powrotnym – informuje prezes Stowarzyszenia Wspierającego Rozwój Lidzbarka „Wrota Mazur” Tomasz Dudaniec. - Mieszkańców Lidzbarka, którzy wybiorą się pociągiem do Działdowa zapraszamy - wraz z Towarzystwem Miłośników Ziemi Działdowskiej - na pieszą wycieczkę z przewodnikiem po Działdowie oraz do zwiedzania Interaktywnego Muzeum Państwa Krzyżackiego – dodaje. - Przyjeżdżający do Lidzbarka będą mieli za to okazję zwiedzić tutejsze Muzeum Pożarnictwa, a także Muzeum Przyrody i Muzeum Etnograficzne w Jeleniu. Przygotowujemy również specjalną ofertę dla fanów kolejnictwa – uzupełnia.

Przejazdom pociągów towarzyszyć będzie I Rodzinny Piknik Kolejowy. Do parku przy dworcu Lidzbark Miasto zapraszamy już od godziny 10.00. Tu czekać będą m.in. stoiska gastronomiczne i atrakcje dla najmłodszych. Wszyscy zainteresowani będą mogli osobiście wesprzeć starania stowarzyszenia „Wrota Mazur” o przywrócenie regularnych połączeń osobowych na trasie Działdowo-Lidzbark. – Przygotujemy specjalne stanowisko, na którym będzie można podpisać petycję w tej sprawie, którą zamierzamy złożyć u marszałka województwa – informuje prezes „Wrót Mazur” Tomasz Dudaniec. – Tak, jak już wcześniej kilkakrotnie mówiłem, brak dobrze funkcjonującego transportu publicznego dla gminy Lidzbark oznacza postępującą izolację. Sytuację w dużym stopniu poprawiłyby pociągi kursujące chociaż w sezonie turystycznym lub w weekendy. Jako stowarzyszenie, które w nazwie ma „rozwój”, nie możemy nie podjąć żadnych działań w tym kierunku. Starania o organizację imprezy rozpoczęliśmy już w sierpniu ubiegłego roku. Chcieliśmy w ten sposób uczcić 130. rocznicę uruchomienia linii Działdowo-Brodnica i zwrócić uwagę na to, jak bardzo pociągów na tej trasie brakuje. Wtedy się nie udało. Nie poddaliśmy się jednak i działaliśmy dalej. Jest nam niezmiernie miło, że tym razem możemy wszystkich zainteresowanych zaprosić na przejazd pociągiem osobowym z Działdowa do Lidzbarka, który na trasie pojawi się po ponad 11-letniej przerwie. Będziemy robić wszystko co możemy, żeby prędzej czy później na tę trasę wrócił na stałe – dodaje.

Więcej informacji na stronie www.wrotamazur.org

Artykuł sponsorowany

Tygodnik Działdowski

Szukasz skutecznej reklamy prasowej? Decydując się na reklamę w „Tygodniku Działdowskim" docierasz do mieszkańców powiatu działdowskiego, a także ościennych gmin.
ul. Długa 9 a, 06-500 Mława
23 654 38 32
redakcjad@tygodnik-dzialdowski.pl

Newsletter

Zapisz się i bądź na bieżąco!